הדרך הכי טובה לערוך ימי כיף וגיבוש לעובדים

יום כיף לעובדים יכול להיות חוויה עוצמתית. ימי כיף וגיבוש מעוררים השראה ומוטיבציה ומניעים לפעולה. הם עשויים לשנות את התקשורת הפנימית ולהפוך אותה למהנה, אישית ורלוונטית, באופן שתיווצר תחושה של מעורבות בקרב העובדים, והם יכולים גם לעורר דיאלוג משמעותי. בנוסף, יום כיף מקל על העובדים להכיר ולבטוח במנהלים שלהם לאחר שראו אותם בפעולה במהלך היום.

ארגון ערב גיבוש או יום כיף לעובדים יכולים להועיל לעסק המבצע הערכה של התרבות הארגונית  וההתנהגויות המועדפות בארגון, או כאשר הוא בוחן את ערכיו הפנימיים של המותג שלו. עבור המשתתפים, אירועים אלה הם הזדמנות נהדרת לפגוש עמיתים, לבדוק אפשרויות חדשות, לספוג השראה ולקבל מידע, משאבים ורעיונות חדשים.

הנה כמה טיפים על הדרך המומלצת לתכנון ימי כיף וגיבוש לעובדים, כדי להפיק המרב מהאירוע:

להגדיר את התפוקות הנדרשות

כאשר אתם מחפשים רעיונות לגיבוש צוות עובדים, קחו בחשבון כיצד הם ישרתו את המטרות שלכם וכיצד הם יסייעו לקשר בין יעדי האירוע ליעדים העסקיים. נקודת מבט זו תסייע לכם למדוד את הצלחת האירוע בסופו של דבר. לכן, וודאו שאתם יודעים:

  • מדוע אתם מקיימים את האירוע?
  • ומה אתם רוצים שהעובדים יעשו כתוצאה מכך?

נסו לערב את העובדים בקביעת הפורמט וסדר היום

עודדו את העובדים להיות מעורבים בקביעת סדר היום והפורמט של האירוע. גייסו אנשים מכל רמות הארגון, כולל מנהלים והפיקו מהם את המרב. תמיכה מוקדמת, במיוחד מצד המנהלים, חיונית ביותר. אתם יכולים גם לגייס צוות שינהל אלמנטים ספציפיים באירוע. חברי צוות אלה יסייעו לעורר עניין והתרגשות בקרב העמיתים לעבודה, ככול שיום הכיף ילך ויתקרב.

עודדו input – קלט

שאלו את העובדים מה הם רוצים. גלו מה מעורר ומה מעצים אותם ונסו לבחון כיצד תוכלו להתאים את האירוע לקהל המשתתפים. אם אתם מנהלים פעילויות שונות במהלך יום הכיף, בקשו מהעובדים להצביע על העדפותיהם. הסקר שתערכו צריך להיות פשוט ולכלול רק כמה שאלות בסיסיות כמו:

  • היכן לקיים את יום הכיף באולם או בחיק הטבע?
  • כמה שעות אמור יום הכיף להימשך?
  • האם לכלול ביום הכיף פעילויות אתגריות?

לגייס עובדים כמארחים וכמנחים

הטילו אחריות ספציפית במהלך האירוע, הן על עובדים והן על מנהלים, כך שיוכלו לתרום ישירות להצלחת האירוע. המשתתפים ייהנו לראות את העמיתים לעבודה עוזרים, וזו דרך נהדרת לגשר על הפער בין העובדים להנהלה.

להגדיר תאריך ושעה

שאלו את עצמכם: האם אתם מתכננים אירוע שיתקיים במהלך הצהריים או לאורך כל היום? איך ישתלב האירוע שלכם עם לוחות הזמנים וההתחייבויות השוטפות בעבודה? האם תוכלו לשלב את האירוע בהכרזות חגיגיות כמו בחירת עובד מצטיין או צוות מצטיין?

לבחור מקום ונושא

היכן צריך להתקיים האירוע? האם יש מתקנים מתאימים בעבודה, או שאתם מעדיפים לערוך את האירוע בנוף שונה, בסביבה חיצונית? אם אתם יוצאים מהמשרד בחרו במיקום המשקף את המותג ואת נושא האירוע. בנוסף, תנו ליום הכיף כותרת מעניינת ומסקרנת.

ליצור שילוט ופרסום

קבעו את המראה ואת התחושה הכללית שישרה יום הכיף. זה כולל חומר פרסומי ושילוט ממותג. זכרו כי צוות הגרפיקה או השיווק ירצה אולי לאשר את החומרים מראש.

לבנות באזז

חשבו על דרכים שיסייעו לכם להעצים את ההתרגשות ככול שהמועד ילך ויתקרב. תכנית שיווק יסודית הכוללת מספר גישות (פרסום חזותי מעניין, סרטונים, פרסום במדיה החברתית והזמנות אישיות), יכולה לחזק את ההתעניינות ואת המעורבות של העובדים. אנשים רבים אוהבים להשתמש בספירה לאחור נראית לעין כל, ככול שמתקרבים האירוע המרכזי.

לתכנן תכנית למדיה החברתית

מאחורי האירועים המוצלחים ביותר עומדת אסטרטגיה חזקה הנעזרת במדיה החברתית. אירוע פנימי יכול ליהנות משיחות מוקדמות. זו עבודה נהדרת שניתן להפקיד בידי עובד או בידיו של צוות מצומצם. בקשו ממישהו לשתף בעדכונים על יום הגיבוש ועודדו עובדים מכל המחלקות לתרום למאמץ.

לספק מזכרת

צרו זיכרונות מתמשכים מהאירוע שלכם. ערכו אוסף של ממצאי מפתח, סיכומי הפעלה ותמונות מיום הכיף. תוכלו להדפיס הכול על נייר, או ליצור ספר אינטראקטיבי שישלח לכול המשתתפים ביום הגיבוש.

מוזמנים לקרוא בנוסף:

לקבלת הצעת מחיר
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן