כל בעל עסק יודע כי עריכת יום גיבוש מציעה לא מעט יתרונות עבורו. ימי גיבוש אלה מאפשרים לצאת מהשגרה, לשפר את היחסים בין העובדים ואף להביא לכך שהתחושות שלהם כלפי העסק יהיו חיוביות יותר, מה שמשפיע על התפוקה שלהם בעבודה עצמה. כאשר עורכים יום גיבוש, אחת ההחלטות הנכונות ביותר שניתן לבצע היא לחלק לעובדים מתנות, מסוגים שונים, שיכולות להפוך את יום הגיבוש למוצלח עוד יותר. אז מהם המוצרים המומלצים יותר? וכיצד מבצעים את הרכישה הנכונה ביותר שלהם?
שורה ארוכה של אפשרויות
כשמדברים על מתנות ליום גיבוש, נכנסים לתחום רחב ביותר ובו שלל אופציות. החלטה מועילה מאד היא להעניק לעובדים מוצרי פרסום, כלומר, מוצרים הכוללים על גביהם את שם החברה או הלוגו שלהם. בחירה זו נחשבת למוצלחת מכיוון שהיא מאפשרת להעניק לעובדים מזכרת ייחודית מהאירוע – מוצר שהם לא יוכלו לקבל בשום מקום אחר, ולרוב גם לא בנסיבות אחרות.
מוצרי פרסום מאפשרים להגדיל את הזיקה של העובד לגבי החברה, ובכך לשפר את התחושות שלו כלפיה. המתנה מהווה עבורו תזכורת לכך שהחברה שמשלמת לו את תלוש המשכורת גם בחרה לפנק אותו במתנה אטרקטיבית. תזכורת זו תגדיל את המסירות שלו כלפי החברה ולרוב גם תשפר את ביצועיו. יתרון משמעותי נוסף הוא שמוצרים הנושאים את שם החברה כוללים בתוכם גם פן שיווקי, כך שעובד שמשתמש באותם מוצרים עשוי לחשוף אותם בפני לא מעט אנשים אחרים. המתנות תורמות למיתוגה החיובי של החברה, בין אם בקרב עובדיה ובין אם בקרב אלה שעתידים להיות הלקוחות הפוטנציאליים שלה.
בין אם בוחרים במתנה בעלת פן “פרסומי” ובין אם במתנה כללית, יש אינספור אפשרויות. ניתן לרכוש עבור העובדים ציוד משרדי, כלי בית או מטבח, מוצרים טכנולוגיים, ביגוד מסוים (למשל, כובע עם לוגו החברה) ועוד. מכאן, שהאדם המארגן את יום הגיבוש עשוי להתלבט בסוגיה לא מעט, תוך שהוא מנסה להחליט מהי האפשרות הטובה ביותר עבורו.
אז איך בוחרים?
כשבוחרים מתנות לימי גיבוש,ישלקחת בחשבון מספר פרמטרים. עם כל החשיבות של המתנות, ברור שיש צורךגם לשים לב לעלות הכרוכה בדבר. אפשר לטעון שככל שמספר העובדים בחברה גדול יותר, כך עשוי הסכום המצטבר עבור המתנות לגדול, ומכאן שנדרש לא פעם לבחור בפתרונות מעט זולים יותר. החדשות הטובות הן שיש לא מעט מוצרים שימושיים, יעילים ומפנקים גם במחירים נוחים, כשאפילו הוספה של שם החברה על גביהם לא מייקרת את העלויות בצורה ניכרת.
על מנת להגדיל את הסיכויים שבחירת המתנה תהיה מוצלחת, אפשר בהחלט להתחשב במאפיינים של העובדים (הגיל הממוצע שלהם, לדוגמא), או בסוג העסק הנתון. עבור חברה הפועלת בתחום ההייטק, דוגמא נפוצה, רכישה של גאדג’טים מדליקים לעובדים יכולה להיות רעיון מצוין.
מוזמנים לקרוא בנוסף: